Our common History

Negli anni scolastici 2019-2020 e 2020-2021 il liceo Montanari parteciperà insieme al Martin-von-Cochem-Gymnasium di Cochem ad un progetto Erasmus Plus di mobilità internazionale finanziato dalla Comunità Europea.

Il titolo di questo progetto sarà “Our common history” e verterà su come ci uniscano le origini romane. Infatti sia la zona della Mosella, dove è sita la cittadina di Cochem, sia la zona di Verona hanno resti romani importanti e, in parte, confrontabili.

Gli studenti avranno due anni per conoscersi, studiare i rispettivi monumenti romani e produrre, al termine del biennio, un ebook interattivo sui risultati acquisiti. Il progetto contribuirà a sviluppare la loro coscienza sull’origine comune della cultura europea, permetterà di comprendere meglio la lingua e la cultura latina presenti sul territorio e la storia locale, svilupperà le loro capacità linguistiche e le loro capacità relazionali.

Verona - venerdì 4/10/2019 e martedì 8/10/2019

1st DAY

• Students introduce themselves and their team using power point and speaking about their interests, their school, their city.
  • Students icebreakers activities
  • In the afternoon training session by a local expert at the Clock Tower.

2nd DAY

• Each team's presentation of their work on the project
  • Students take part in language lessons while teachers work on the project website Minuscyberbullyingerasmus
  • Guided tour of the city

3rd DAY

• Students prepare roleplays about bullying/cyberbullying in international groups
  • Excursion to Karlŝtein Castle

4th DAY

• Beach volleyball tournament in the morning
  • In the afternoon students prepare roleplays in international groups while teachers go on working together on the project website

5th DAY

• Performances of the prepared roleplays and discussion in a little theatre. The performances will be recorded in a film
  • Final evaluation of Prague week and giving certificates
  • Teachers have dinner with school management

1st Day: Visiting Istanbul and meeting the European partners in Kocaeli

2nd Day: Welcoming at the Darica Neset Yalcin Anatolian High School and working together on the Mobility Tool

3rd Day: Istanbul guided tour

4th Day: Last meeting at school

February 2019: Peer to peer education

Peer to peer education: students of the Erasmus group meet other younger students to speak about cyber bullying. They show a video, organize some role-plays and discuss about this topic. Teenagers like talking about something which is interesting for them with people of their age who have been trained and can help them.

Circolari e Comunicati

Albo online

Orario settimanale delle lezioni

Esami integrativi e di idoneità